عید فطر، پاداش یک ماه روزه داری است
کد خبر: 1434558
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۷

عید فطر، پاداش یک ماه روزه داری است

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان عید فطر را در حقیقت پاداش یک ماه روزه داری که خداوند به انسان های مومن به جهت اطاعتشان عنایت می کند، بیان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسین گلمیرزاده، معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، ضمن تبریک عید فطر اظهار کرد: نماز پرشکوه عید فطر در بلوار شهید مدرس کنار مصلی بزرگ امام خمینی(ره) رشت به امامت آیت الله قربانی نماینده ولی فقیه در استان گیلان اقامه می شود.

وی عید فطر را در حقیقت پاداش یک ماه روزه داری که خداوند به انسان های مومن به جهت اطاعتشان عنایت می کند بیان کرد و گفت: عید فطر یکی از بزرگ ترین اعیادی است که خداوند به انسان عنایت کرده تا از فرصت پیش آمده استفاده کنند.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان در خصوص فضایل عید فطر گفت: عید فطر، عید نیایش، عبادت و عید شکرگزاری و همچنین رسیدگی به مستمندان است که خداوند در همه کارها و در همه حال بندگان خود را به رسیدگی به مستمندان و فقرا راهنمایی و هدایت می کند.

حجت الاسلام گلمیرزاده با اشاره به سخنان حضرت علی (ع) درخصوص عید فطر و اقامه نماز گفت: عید فطر و اقامه نماز در مصلی را به روز رستاخیز شبیه دانسته و می فرمایند؛ از منزل که خارج شدید تا برای نماز به مصلی بیایید، وقتی را به یاد بیاورید که برای حضور در پیشگاه خداوند، از قبرهای خود بیرون خواهید آمد و به سوی عرصه قیامت خواهید شتافت.

captcha